Жената е най-красива след секс
Прелестната жена е несъвършена
Модният спец по пантофи пред Валерия Велева.
Вестник "Дневен Труд", бр. 142/30 май 1998 г.

Когато през 1982 година излезе книгата "Чаровната диктаторка", едва ли авторът й е предполагал, че ще стане моден корифей, пред когото ще се изповядват красавиците на света. Признат е за най-добрия моден журналист. Дъхьт му спира, когато интервюира Ивана Тръмп, Клаудия Кардинале, Анук Еме, Сириел Клер, наследничката на Наоми Кембьл - Киара. "Жените не са такива, каквито искат да бъдат, а каквито си ги спомняме", е формулата му за женското обаяние. По негова препоръка Елена Поптодорова си подстригала късо косата, а Емилия Масларова намалила джувките си. Дори миинистьр Бонев оценил модните му сьвети. Върл противник е на нормативната естетика. Пьрвият преподавател, който предложи на студентите си от CУ "Св. Климент Охридски" и УНСС серия oт "сексуални лекции", посветени на половите различия в мениджмънта.

Колекционира стари фотографии. Има над стотина вратоврьзки - от тях най-екстравагантна е на Жан-Пол Готие, на която той е изобразен като жена с пола. Твьрди, че не е суетен. Може да прости капризите и кокетството на жената, но не и предателството й. Глезен вкьщи от сьпруга и тьща, и двете перфектни домакини. В кухнята се грижи само за напитките. Гледа на кафе. Жена му се дразни от умението му да се измъкне от всяка "мъжка" ситуация. Той пьк се обижда, ако го нарекат отличен манипулатор", защото обича да се доказва с аргументи.

- При толкова женска хубост покрай теб не се ли насити мъжкото ти око?

- Не. Става по-взискателно, по-избирателно. И в същото време изпитва по-голяма наслада, когато се срещне със сьщество, стойностно за естетическо и емоционално съзерцание. То е като с жените - има период, в който мъжът ги брои колко са много. После годините минават, жените стават все помалко, но от все по-голяма класа. Или поне така трябва да бъде. (Усмихва се.)

- Когато погледнеш една жена, какво преценяваш най-напред в нея?

- Знам, че при първия контакт, за части от секундата, на подсъзнателно ниво, жената взима решение дали може да има нещо между нея и мъжа. За това й помагат природата и Господ. При мъжа действат други рецептори. Бих могъл да използвам манипулативни техники (мога например да те накарам да се влюбиш в мен), но никога не прибягвам до тях. Стремя се при първия досег с една жена да оставя да я възприемат естествените ми сетива и се доверявам на езика на тялото.

- Не ти ли пречи професионалната деформация да преценяваш облеклото й?

- Да, обикновено хвърлям един бръснещ поглед върху външността й. Понякога дори след срещата осмислям нещо - обеци, прическа, но не абсолютизирам това първо впечатление. Просто се подготвям да проникна в душевността и навиците й. Дразнят ме натрапчивият грим, претрупаните бижута...

- ... бримка на чорапа.

- О, това е непростимо! Бях още ученик, когато мой възрастен приятел ми каза, че едва не станал импотентен от преживяването, че неговата приятелка била с бримки на чорапите, които той видял в интимния момент. Дълго време се страхувах да не ми се случи нещо подобно. (Смее се.)

- Не ти ли се подкосиха краката, когато се видя с Ивана Тръмп, Клаудия Кардинале или тьмнокожата богиня Киара?

- Клаудия Кардинале ми направи впечатление със страхотно еротичния си глас, чувствен и обигран. Ивана Тръмп пък излъчва действащ сексапил, но не повърхностно предизвикателния зов на плътта, както и не фалшивото кокетство на една жена, която има хубава фигура, а зрялото послание за любов и преживявания. При нея от 100 метра се чувстват уханието на жената, флуидите й. А Киара е като скулптура. Имах чувството, че просто е ваяна на струг. В нейната усмивка, кожа, овал на лицето говорят много култури и в същото време е безкрайно освободена, фриволна, закачлива. Гледайки я, човек се сеща за максимата: "Черното е красиво!"

- Можеш ли да заспиш след такива срещи?

- Превъзбуден съм - водя въображаеми диалози със себе си, връщам се към усмивки, към спонтанни докосвания и невинни целувки, но никога не сънувам тези жени. По-скоро наяве изживявам въображаемото продължение на контакта. Има случаи, когато дълго нося в себе си аромата на някой дамски парфюм. Не мога да изтрия от съзнанието си ослепителната усмивка на Киара или чудесната хармония в бижутата и прическата на Ивана Тръмп.

- А като се върнеш вкъщи и видиш собствената си жена, какво изпитваш?

- Засилен интерес към нея. Доказано е, че колкото един мъж контактува с повече жени, толкова се засилва интересът към собствената му, стига да я обича достатъчно. Идва неизбежното сравнение, защото това, което липсва на много от тези звезди, е естествеността. А една от най-силните добродетели на съпругата ми, пред които се прекланям, е нейната непринуденост. В интимния живот това е огромен плюс.

- При такъв наплив на нашенски хубавици коя бьлгарка се възприема за световна красавица?

- Бях изумен когато Стен Хърмън - президентът на Съвета на модните дизайнери в САЩ, когато разбра, че съм българин, ми каза: "В България живее най-красивата, най-интелигентната жена, жената с най-вълшебния глас, в която аз безумно съм влюбен - Райна Кабайванска. Предайте й, че още я обичам!" Това мнение съвпада и с моето. Не трябва да се забравя и Силви Вартан, която се славеше като супермодел.

- Кога жената е най-красива, най-истинска?

- След красив и пълноценен секс. Преди да се оженя, съм казвал на мои интимни приятелки, след като сме правили любов: "А, сега иди да се видиш на огледалото!" Ефектьт е поразителен. Няма нищо по-хубаво за жената от любовта - очите й стават по-големи, кожата - по-румена, флуидът - по-силен. Другата ситуация, в която жената грейва, е, когато получи цветя. И третата ситуация е, когато става майка. А е най-щастлива, когато усети сигурност в партньора си. Всяка жена търси три неща в мъжа - емоционална удовлетвореност, материално благополучие и духовен баланс.

- Къде е най-силна еротиката в женското тяло?

- В устните. Те са кръстовище на духовното и физическото в жената. Не изпадам в елементарното тълкуване, че по формата на устните могат да се тълкуват и други неща от нейната физика. (Смее се.) Много еротични са стойката, гърдите, талията. Особен белег на еротичност са тънката китка и тънкият глезен. За мен еротичен символ е добре поддържаната ръка и изящните пръсти с елегантни бижута.

- Повечето модни дизайнери са хомосексуалисти. Това не те ли е изкушавало?

- Не, дори и във въображението ми. Психологията на хомосексуалистите понякога се отразява върху техните творби - често те са заредени с травеститски символи. Но не мога да кажа дали това е хубаво или лошо. Версаче е признавал открито своята хомосексуалност. Близки от училището на Ив Сен Лоран в Париж са ми казвали, че той никога не се е докосвал сексуално до жена. Приемам това като доденост.

- Има ли идеална жена?

- Дори и да има, тя ще бъде безкрайно скучна. Идеална в работата, в любовта, в семейството, идеална към децата - ами това ще е някакъв робот. Една от най-големите прелести на жената е нейната несъвършеност. Това може да амбицира мъжа да я направи по-хубава, по-умна, по-добра. Най ме радва комплиментът към съпругата ми - колко добре изглежда тя, защото се знае, че заслугата за това е моя. (Казва го с нескрито самочувствие.) Жената е огледалото, в което мъжът се оглежда. Той има нужда от оценка, от взискателност, от поощрение, от стимули. Има нужда от усмивка и топлота, а не от "Виагра". Освен това аз вярвам в лайтмотива на книгата на Маркес "Любов по време на холера": колкото човек става по-зрял, толкова по-автентично усеща посланията на любовта и може да ги преживява 100-процентово. Това ме прави оптимист. Животът ми доказва, че с възрастта любовта става все по-хубава, защото рецепторите са по-съвършени. Дори в едно докосване можеш да изживееш удоволствието. И в него да участва не само тялото, но и душевността, опитът, културата. Значи има смисъл човек да докаже сентенцията на Жан Кокто: "Истинската младост е качество, което настъпва с възрастта."